Ruige beer jaagt hele crew de daver op het lijf

0
163

Briljante reclamespot.

Je zou ervan versteld staan hoeveel dagen men soms in de weer is om een reclamespotje van hooguit 45″ op te nemen. En wat het prijskaartje is voor de realisatie ervan!

Grote merken laten dan ook graag de grote middelen aanrukken om de fantasieën van de copywriters te verwezenlijken. Een paar jaar geleden wilde Samsung haar EcoBubble wasmachine lanceren en daarvoor was ook alle reden: met deze milieuvriendelijke machine was je je kleren op een lage temperatuur waardoor je in de eerste plaats energie bespaart. De wasmachine maakt bovendien minder lawaai en trilt minder dan andere. Bovendien verwijdert ze de vlekken op je kleren net zo goed als een wasbeurt met heet water en komen je kleren onbeschadigd en als nieuw uit de wastrommel.

Met deze kwaliteiten van de wasmachine in gedachten bogen creatieve reclameboys en marketeers zich over de manier waarop ze die nu het best in beeld zouden kunnen brengen. Na enkele keren brainstormen werd de locatie vastgelegd: het British Columbia Park in Canada en wel in volle winter, wanneer de vlakten er mooi besneeuwd bijlagen en de meren toegedekt met een flinke laag ijs.

De uitgebreide crew werkte een paar dagen in de ijzige kou om de perfecte setting van de boodschap achter het reclamefilmpje in beeld te brengen. En het resultaat is hilarisch!

Video reclame voor EcoBubble wasmachine:


Uiteraard was het hele filmpje geënsceneerd en behalve de vaste crew kwamen er een dertigtal figuranten (!) aan te pas. Allen kregen ze een berenpak aangemeten en de twee beste kandidaat-beren kregen de begeerde rollen: die van bruine beer en die van ijsbeer. Uiteindelijk werd het ook geen tv-spotje maar werd dit filmpje op YouTube geplaatst. En dit bleek efficiënter dan een spotje. De video werd intussen immers bijna 18 miljoen keer bekeken!