Hilarische achtervolgingsscène

Reclamespotje met een boodschap.

Biergiganten verstaan de kunst om de beste publiciteitsbedrijven aan te spreken om een geniaal reclamespotje te maken. Daarvoor heb je in de eerste plaats een goed scenario nodig.

Hoe kom je erbij een straffe achtervolgingsscène in elkaar te steken zonder dat er ook maar één wagen aan te pas komt? In feite is de basisgedachte simpel: rijden en bier drinken gaan niet samen! En dit geldt ook voor de politie. Het biermerk Carlton Draught zal je minder bekend in de oren klinken dan pakweg Jupiler, maar in Australië zal intussen wel iederéén weten hoe het smaakt. En de bierfabrikant zal niet weinig blij geweest zijn met deze sublieme reclamespot, want via YouTube ging het filmpje en bijgevolg ook het biermerk de wereld rond.

[related-posts]

De ondertoon van de spot houdt tegelijk een boodschap in zich: ‘Don’t drink and drive!’, een duidelijke waarschuwing tegen het rijden onder invloed. Precies die idee en de parodie op een filmische achtervolging maken dit meesterwerkje zo uniek én grappig.

Video bierreclame: