Dé manier om mensen te sensibiliseren

Reclamepaneel voor het goede doel.

Dit is de meest geniale campagne die ik ooit zag! Ik ga je er niet te veel over vertellen, dan is de verrassing ook voor jou des te groter.

Deze vondst werd ontwikkeld door het Zweedse reclamebureau Garbergs. Een eerste initiatief in deze aard was een ‘bewegende’ reclame voor een merk van shampoo. Een vrij grote beeltenis van een mooie vrouw met een al even mooi kapsel stond te kijk voor alle passanten. Het reclamepaneel stond opgesteld op het perron van een Zweeds station en telkens er een trein voorbij raasde, begonnen haar haren te wapperen.

[related-posts]

In het filmpje zie je eerst het effect van dit eerste project. Maar de uitwerking ervan inspireerde andere initiatiefnemers om er wat ánders mee te doen dan louter reclame verspreiden. Bekijk zelf het resultaat! Daar waar met het shampoo-trucje elke reiziger nog hartelijk kon lachen om deze gimmick, stonden ze in dit geval als aan de grond genageld! Je zou voor minder.

Video reclamecampagne: