Belgen zochten massaal naar Kim Kardashian

Haar naam werd op Google het meest ingetikt in 2014.

Rond deze tijd komt iedereen met ‘lijstjes’ voor de dag die een overzicht geven van onze interesses en activiteiten van het voorbije jaar. Ook zoekgigant Google maakte zopas bekend wat de populairste zoektermen van 2014 waren. Qua persoonlijkheden ging de Belg het voorbije jaar het vaakst op zoek naar Kim Kardashian, gevolgd door Jeroen Meus en Stromae. Verder in de top 10 staan o.a. ook Michael Schumacher, Justin Bieber, Miley Cyrus en Rihanna.

In het algemeen blijkt dat 2014 vooral in het teken stond van overlijdens en voetbal. Onze landgenoten wilden via Google meer weten, zien of horen over Robin Williams, Peaches Geldof, Philip Seymour Hoffman, Jean-Luc Dehaene en jawel, Luc De Vos. Ons Belgisch elftal werd ook bijzonder druk bezocht en vooral Dries Mertens, Thorgan Hazard; Divock Origi en Felliani blijken een ferme schare volgers te hebben.

[related-posts]

Qua gebeurtenissen wilde de meerderheid van de Belgische Google-gebruikers nog meer weten over het WK voetbal dan radio en televisie al op ons loslieten. Maar ook de Verkiezingen 2014 waren voor velen een reden om bij de zoekgigant te rade te gaan. Verder werden ook de ontwikkelingen in Oekraïne op de voet gevolgd, maar anderzijds ging men ook massaal op zoek naar de spraakmakende naaktfoto’s van Jennifer Lawrence.

Omwille van dat naakte kantje staat wellicht ook Kim Kardashian helemaal bovenaan in het lijstje van meest bezochte persoonlijkheden. Sinds in 2003 een seksvideo van haar ‘uitlekte’, kreeg ze vooral in Amerika grote media-aandacht, maar groeide stelselmatig uit tot een heuse society-ster en televisiepersoonlijkheid. Pas nu blijkt men ook in ons land massaal belangstelling te hebben voor haar ruim bemeten, gewelfde billen, een lichaamskenmerk dat ze veelvuldig publicitair benut. Vermoedelijk zijn het vooral mannen die de zoekterm Kim Kardashian intikken.

[related-posts]

In werkelijkheid is Kim een behendige zakenvrouw die erin geslaagd is haar beroemdheid om te zetten in klinkende munt: haar naam is een succesvol merk dat wordt ingezet voor mode-activiteiten, media-optredens, cosmetica-lijnen, boekproducties, televisie-spin-offs, enz. De seksvideo van weleer heeft haar publieke imago nauwelijks geschaad: ze wordt door veel consumenten beschouwd als een hardwerkende, aantrekkelijke en betrouwbare vrouw.

Raar maar waar: zelf had ik nog nooit van Kim Kardashian gehoord en heb ik vandaag haar naam voor het eerst ingetikt op Google. Lach me nu maar uit, heren!