Word je gemanipuleerd door de kleuren in de reclame?

Er schuilt meer achter de kleuren in de logo’s van de grootste merken.

Dagelijks gebruiken we verschillende producten, wij geloven in bepaalde brands, zij het een elektronica merk of een supermarktketen. Wij hebben vertrouwen in ons buikgevoel en eens wij tevreden zijn, blijven wij trouw. We gaan voor de herkenbare logo’s, ze spreken ons nu eenmaal aan en geven ons dat speciaal gevoel. Maar niemand kan echt verklaren wat dat gevoel nu juist is.

Wat schuilt er achter de kleuren in het logodesign van de grootse merken? Hebben de designers gewoon voor een leuk opvallend kleurtje gekozen, of zit er wetenschap achter?

De psychologische betekenis van kleuren, die altijd een belangrijke rol spelen in ons leven, bewust of onbewust, is universeel, en daar wordt zorgvuldig op ingespeeld.

schoolbord hoofd denken


Klik op een kleur of ga naar de volgende pagina:


(lees verder op de volgende pagina)