8 tips om vrienden te maken op het werk

Maar alles heeft zijn tijd nodig.

Psycholoog en auteur Ron Friedman legt in zijn boek ‘The Best Place To Work’ uit hoe je vrienden kan maken op het werk. Drie pijlers zijn erg belangrijk: nabijheid, vertrouwen en gelijkheid. Maar de beste tip is: deel geheimen of (persoonlijke) details. Zo krijg je een sterkere connectie met de ander. Details vertellen helpt echt om vrienden te maken. Maar kan je dat zomaar doen op de werkvloer? Hier zijn 8 tips die je daarbij helpen.

1. Begin positief

Zorg dat een eerste kennismaking opgewekt verloopt. Begin niet te klagen of te zeuren, maar deel positieve gevoelens.

2. Niet overhaasten

Gooi niet meteen je hele leven op tafel, of vertel niet meteen gevoelige informatie. Door stap per stap te gaan, kom je geloofwaardiger over.

vriendinnen23. De juiste verhouding

Voor elk negatief verhaal dat je met iemand deelt, zou je vijf leuke verhalen moeten vertellen.

4. Overeenkomsten

Zoek overeenkomsten, want dat schept een band. Dat kan over van alles gaan: kinderen, auto’s, voetbal, tv-programma’s, enz…


(lees verder op de volgende pagina)