Help, ik zoek een lief!

Nog geen 25 jaar geleden stonden de kranten bol van contactadvertenties.

Door de nieuwe media blijkt de drempel om iemand aan de haak te slaan serieus verlaagd, al blijkt de meerderheid ‘weinig vertrouwen’ te hebben in de kandidaat-‘lovers’. Daarom zweert nog een fiks aantal mensen bij de ‘simpele’ contactadvertentie, zwart op wit.

De vrees om in de maling te worden genomen, zit er dik in bij de internetgebruikers. De behoefte aan seks is er veel groter dan de behoefte aan eerlijkheid en geluk.

In de Koopjeskrant bijvoorbeeld verschijnen nog altijd hartelijke advertenties van mensen die op zoek zijn naar de enige, ware. En vreemd genoeg horen daar nogal wat jonge mensen bij. Hun motief? Iemand die de moeite doet om een advertentie te posten, is hun ogen al meer betrouwbaar dan iemand die je via Skype direct vraagt: “Wat wil je zien? Mijn boven- of mijn onderkant?”…

De meesten willen ‘simpelweg gelukkig zijn’. En daar is niks mis mee!