Oma’s zitten aan de hulplijn voor al uw bakproblemen

‘De bakbomma’ en ‘Mamie gâteau’.

In opdracht van ‘Tiense Suiker’ kwam het reclamebureau Havas op een wel schitterend idee. Zij vonden een paar oma’s bereid om geregeld een aantal uren via een speciale (kosteloze) hulplijn telefoontjes op te vangen van mensen die een probleempje hebben bij het bakken. Is je cake aangebrand? Breekt je taart in stukken? Wat doe ik fout? Vraag het aan ‘bakbomma’ Ingrid! Of liever in het Frans? Dan is er ‘mamie gâteau’, Mia.

shutterstock_cake

‘Tiense Suiker’ wil hiermee tegemoetkomen aan de vele hulpkreten die ze van consumenten ontving. Op de suikerverpakking staat immers een gratis nummer. De oproepen werden beantwoord door mensen in een callcenter. Leken, zeg maar, die niet meteen een antwoord konden geven op vragen als: ‘Heb ik nu te veel suiker in mijn confituur gedaan dat ie hier staat aan te branden?’ of ‘Mijn taart zakt ineen; ligt dat aan de hoeveelheid suiker?’…

De oma’s zijn ronduit experts in hun soort qua taarten bakken, cakes, rolbiscuits, koekjes, enz. Nu kunnen ook de oproepen beantwoord worden via Facebook. Alle info daarover op www.facebook.com/tiensesuiker .

Het volgende spreekuur van bakbomma Ingrid heeft plaats op 13 april tussen 14 en 18 u. Het nummer? 0800/82.099 .

Op de vraag wat Ingrid als allereerste tip wil meegeven als je zelf een taarten bakken begint? “Geduld hebben!”, lachte ze. Oei, dat heb ik al niet!…