Niet aankomen tijdens de feestdagen, dat doe je zo

0
1849

En nee, je moet er gelukkig niet voor op dieet.

De feestdagen komen eraan en dat maakt ons innerlijk Koekiemonster ongelooflijk enthousiast. Kroketjes! Ovenschotels! Kalkoen! Rosbief! Erwtjes! Frietjes! Puree! Taart! Ijs! Pralines! Eten zoveel je wil!

Via giphy.com


Tussen 24 december en eind januari volgen de etentjes elkaar in sneltempo op en wanneer we geen diner hebben, zitten we met onze neus waarschijnlijk wel in de koelkast om de restjes op te peuzelen. Helaas (pindakaas) heeft de medaille een keerzijde. Na elk eindejaar straft de weegschaal ons en denken we terug aan de aloude wijze raad: elk pondje gaat door het mondje.

Hoe doe je dat dan? Genieten van de feestdagen zonder aan te komen én zonder op dieet te moeten gaan? Enkele tips:

1. Beweeg zoveel je kan

Misschien nog schadelijker dan veel eten, is het voortdurende stilzitten tijdens de feestdagen. Probeer je metabolisme te laten werken door zoveel mogelijk te bewegen. Las een wandeling in, speel voetbal met de kleine neefjes en nichtjes of bouw een sneeuwman. Je eten zal beter verteren en je zal je minder zorgen hoeven maken om die extra calorieën als je weet dat je er al wat verbrand hebt.

Via giphy.com


2. Beperk alcohol OF dessert

Je hebt twee soorten mensen: de drinkers en de eters. Ik ben absoluut de vrouw van het dessert. Dat stuk taart zal ik echt niet kunnen laten liggen, maar ik weet wel dat ik het niet erg vind om het bij twee glazen cava te houden. Misschien is dat bij jou net andersom. (Vergis je niet: er zitten meer calorieën in alcohol dan je op het eerste gezicht zou denken.)

Via giphy.com


(lees verder op de volgende pagina)

GEEN REACTIES