Je mag al die diëten vergeten!

Er is maar één remedie: calorieën tellen.

Hét advies van zowat alle gangbare afslankdiëten van het laatste decennium was: verdeel je eten over verschillende kleine porties per dag i.p.v. over de drie klassieke maaltijden: ontbijt, middagmaal, avondmaal.

shutterstock_130717610‘Larie en apekool’, verkondigt nu de Britse University of Warwick: ‘De porties of de frequentie van onze maaltijden hebben geen enkele invloed op ons dagelijkse calorieverbruik!’.

Tijdens een maandenlang onderzoek volgden de onderzoekers het metabolisme van vrouwen die de traditionele drie maaltijden verorberden en vergeleken die met vrouwen die tot vijf keer per dag aan tafel schoven voor een kleinere hap.

[related-posts]

Wat bleek? De wetenschappers konden in ’t geheel geen meetbare verschillen vaststellen. Dezelfde universiteit deed al eerder onderzoek naar afslankmethodes. Ze zijn er tot de slotsom gekomen: calorieën tellen blijft de beste en enige manier om kilo’s kwijt te raken. En dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen!

Begrepen. Ook ìk ben zo’n man die zich tegen de zomer een beetje toonbaar wil maken. Moeilijk, hoor! In een warenhuis al dat lekkers zien liggen en er telkens je leesbril en rekenmachientje te moeten bijhalen voor je iets in je winkelkar durft zwieren… Mij gaat het nu niet meer om het aantal euro’s, maar om het aantal calorieën.