Deze studente ging niet naar de fitness om kilo’s te verliezen, maar om er bij te krijgen

0
1412

Inspirerend verhaal.

De 24-jarige Corinna Mantegazza is een geneeskundestudente uit Novara, Italië. Ze heeft dus een zeer druk studieschema waarbij ze ofwel uren op een bureaustoel aan het leren is ofwel een hele dag in het ziekenhuis praktijklessen volgt. Alsof dat schema nog niet druk genoeg is, geeft ze zichzelf elke dag een extra uitdaging. Sporten is voor haar even noodzakelijk en natuurlijk als ademen en eten.
Vroeger was het anders. Omdat ze veel moest studeren en daardoor weinig tijd had om te bewegen, at ze ook heel weinig. Daardoor begon ze anorexia te krijgen. Gelukkig besefte ze dat het anders moest, voordat ze een kritiek punt bereikte. Ze was niet tevreden met haar te magere lichaam en als toekomstige dokter wilde ze gezond leven. Ze begon in te zien dat weinig eten niet hetzelfde is als gezond leven.
Ondanks haar lange dagen, besloot ze toch een uur per dag een stevige work-out in te plannen. Haar doel was daarbij wat anders dan bij de meeste meisjes. Zij wilde niet afvallen, maar juist bijkomen en spieren kweken.

‘In het begin dat ik gewicht wilde bijkomen, voelde het raar,’ schrijft ze op een van haar Instagramposts. ‘Waarom? Omdat alles dat je ziet over fitness voor vrouwen je vertelt dat je “gewicht moet verliezen”. Dat is dus pure onzin. Gewicht doet er niet toe. Een gezond lichaam heeft geen specifiek gewicht. Ik voelde me zowel fysiek als mentaal zwakker in de eerste foto. Ja inderdaad, nu weeg ik meer, maar ik voel me ook sterker en heb meer vertrouwen in mijzelf en mijn lichaam. Focus niet op je gewicht, maar focus je op hoe je je voelt. En weest niet bang om plezier te hebben in de fitness met ECHTE gewichten.’

• When people see a girl at the gym, they immediately think she’s there to become thinner, skinnier, to lose weight and fit into a 00 size. When people see a girl at the gym, they don’t realise she might be there to gain weight, strength, and muscles. ~ I was talking to a male gym friend last week and he told me he was very pleasured when he discovered I was there to gain rather than losing. He was quite astonished too and told me that the first time he saw me he believed I was training to avoid to gain too much weight. There’re 7 kgs difference between these two pictures, and as you can see it took me more than one year. I gained weight slowly in order to avoid too much fat deposition. How? I increased my meals, my portion sizes, carbs but also healthy fats. I trained hard 6 days per week almost every week, but I also went through holidays, little injuries, sickness (currently writing from my bed – hello fall flu), A LOT of unhealthy meals, drinks, laziness and so on. When I first decided I wanted to gain some weight I felt weird. Why? Because everything you see about female fitness seems like telling you “you have to lose weight”. Well this is a total shit. Let’s say that weight doesn’t matter. An healthy body has no specific weight! I felt weaker both physically and mentally at first picture time. Now I weight more, yes I do, but I also feel stronger and more confident about myself and my body. Don’t focus on your weight. Focus on how you feel. And don’t be afraid to have some fun in the weight room with REAL weights. They build curves, not masculine bodies. 🍑 – Just in case u ask: progress is obtained using @kayla_itsines #bbg, weightlifting, crossfit, yoging, running, biking because I looove doing so many things I just can't stick to a single training style 😘❤️ •

A photo posted by Corinna 🐰 24 | IT 🇮🇹 (@cori.mant) on


Ze traint zes dagen in de week, zonder uitzonderingen. Die ijzeren discipline wierp al snel haar vruchten af, zoals je kan zien op de volgende pagina.

(lees verder op de volgende pagina)

GEEN REACTIES