7 dieethacks waarvoor je lichaam je dankbaar zal zijn

Minder moeilijk dan je denkt.

Er wordt zo veel over eten geschreven dat het moeilijk is om het kaf van het koren te scheiden. Zijn gluten slecht of juist goed? Moeten we paleo eten? Mogen we enkel sapjes drinken? Is raw gezond? Wat helpt nu echt voor je lichaam?
Onze raad: Keep it simple. Je hoeft niet heel je eetpatroon aan te passen om fitter te worden en wat gewicht te verliezen. Deze kleine aanpassingen helpen je al een stuk verder.

1. Ontbijt, ontbijt, ontbijt

We bedoelen niet dat je drie keer moet ontbijten, maar we kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk een ontbijt is. Op dieet gaan, betekent absoluut niet dat je jezelf moet uithongeren. Een ontbijt is cruciaal om goed wakker te worden. Zo ben je niet enkel fit van geest, maar wek je ook je lichaam en je metabolisme.
Er zit dus veel waarheid in de volkswijsheid ‘ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar’.

ontbijt voeding koffie


2. Heb je honger? Drink eerst water

Heb je doorheen de dag genoeg gegeten, maar heb je plots toch een hongertje? Probeer dan eerst water te drinken, voordat je begint te snacken. Een hongergevoel kan een signaal van je lichaam zijn dat je dorst hebt. Daarbij kan het nooit kwaad om genoeg water te drinken, het heeft een heleboel voordelen.

waterdrinken3


(lees verder op de volgende pagina)