Met deze 5 tips verlies je met gemak die overtollige kilo’s!

5 simpele, maar effectieve geheimen!

Vind je het ook zo lastig om die vakantiekilo’s kwijt te raken? En lukt geen enkel dieet om die kilo’s er definitief af te houden? Wel, dan hebben wij goed nieuws! Met deze 5 simpele en effectieve tips heb je in geen tijd opnieuw een platte buik!

1. Slaap genoeg

Veel mensen vergeten hoe belangrijk slaap is voor je metabolisme! Een slaaptekort brengt je stofwisseling in de war waardoor je (vaak onterecht) een hongergevoel krijgt en dus meer eet dan je lichaam verbrandt. Bovendien gaat een slaaptekort hand in hand met een verhoogd stressniveau, en dat zorgt ervoor dat je lichaam je vetreserve niet aanspreekt en verbrandt.

2. Eet langzaam

Wist jij dat je hersenen ongeveer 20 minuten nodig hebben voor ze beseffen dat je voldoende hebt gegeten? Wanneer je dus veel eet op 20 minuten zal je al te veel hebben gegeten dan goed is. Probeer eens langzamer te eten en je zal merken dat je na een halve portie eigenlijk al het gevoel krijgt dat je genoeg hebt.

buik vermageren


3. Kleine bewegingen zijn belangrijk

Neem de trap in de plaats van de lift, ga met de fiets naar het werk of de bakker, wandel korte afstanden, etc. Die kleine impulsen zorgen ervoor dat je vetverbranding de hele dag doorgaat en dus meer zal verbranden dan anders.

4. Drink water

Drink je meestal frisdrank of alcohol? Dan drink je voornamelijk verdikkende drankjes. Water is het enige dat gegarandeerd zorgt voor gewichtsafname!

5. Eet minder vlees

Ken jij één dikke vegetariër? We zeggen niet dat je vegetariër moet worden, maar probeer om maximaal 3x per week vlees te eten. Je zal de kilo’s nogal zien vliegen!