5 grootste fitness leugens die vrouwen weghouden van hun droomlijf

Ben je het slachtoffer van deze mythes?

Meer sporten en gezond eten zijn tegenwoordig ware trends. En terecht. Een gezonde wending geven aan je leven, dat voel je en dat zie je. Toch zijn er heel wat vrouwen die vinden dat ondanks al hun inspanningen in de fitness, de resultaten uitblijven. Dat is ontmoedigend, en velen verlaten verslagen de sportzaal. Vaak is deze nederlaag te wijten aan een aantal hardnekkige fitness mythes waar veel vrouwen nog steeds in geloven. Dit zijn 5 grootste misvattingen over fitness, die je je droomlichaam niet laten bereiken!

stretchen fitness vrouw


Mythe 1: Veel cardio verbrandt het meeste vet

Als er één misvatting die de eerste prijs in wacht sleept, dan is het wel deze. Veel cardio is alleen verstandig als je voor een marathon traint. Om je algemene conditie te verbeteren hoef je helemaal niet elke dag een uur de loopband onveilig te maken.

De mens is gemaakt om ofwel te sprinten, ofwel lang te stappen. Lopen is een sport, en geen “one size fits all” activiteit. Afhankelijk van je lichaamsbouw, je botstructuur, je gewicht en je genetische aanleg, kun je met overdreven veel joggen meer kwaad dan goed doen.

joggen meme humor sport


Wil je dat je lichaam optimaal vet verbrandt? Tijdens het trainen, maar ook erna? Dan ga je aan intensieve krachttraining moeten doen. Trainen met gewichten geeft je spieren die strakke look. Getrainde spieren verbranden ook veel calorieën wanneer je lichaam in rust is. Dit houdt je metabolisme optimaal op peil, wat cruciaal is als je wilt afslanken.
(lees verder op de volgende pagina)