3 eenvoudige oefeningen om rug- en nekpijn tegen te gaan

0
2298

Voor mensen met weinig tijd en kostenbesparend.

Professionele massage is een grote hulp om hardnekkige rug- en nekpijn te verlichten. Maar het is niet eenvoudig om elke keer als je pijn voelt, naar de kinesist te gaan. Daarom bestaan er drie simpele technieken die je in staat stellen om de pijn te bestrijden. Die kan je makkelijk even tussendoor uitvoeren.

1. Zelfmassage van de nek

nek1Je hebt twee hulpmiddelen nodig: een yogakubus of hardere spons en een tennisbal. Plaats de hulpmiddelen zoals op de foto tegen een muur. Als de bal rechts ligt, stap je met je linkerbeen achteruit en druk je het zachtjes naar voren. Hou dit ongeveer 15 seconden vol en wissel van kant.

 2. Zelfmassage van het bovenste gedeelte van je rug

Ga met je rug tegen de muur staan en plaats de tennisbal ertussen. Zoek de plaatsen op waar je het meeste pijn hebt. Rol met de bal tussen muur en rug en maak gelijktijdig een cirkelvormige beweging met je hand aan die kant waar de bal ligt.

3. Nek en borst stretchen

nek2Weinig of slecht slapen en overmatig gebruik van smartphones en computers zorgen voor pijn in de nek- en de borststreek. Dat leidt tot stijfheid waardoor je gaat compenseren en het probleem zich verplaatst. Het is daarom aangewezen om regelmatig de oefening te doen op de foto hiernaast. Op die manier zorg je voor evenwicht. Hou deze houding 10 tot 20 seconden vol en herhaal. Een alternatief voor deze oefening is de foto hieronder.

nek3


GEEN REACTIES