20 voedingsmiddelen die het best geschikt zijn voor afslanken

Ondersteund door de wetenschap.

Niet alle calorieën zijn gelijk. Verschillende voedingsmiddelen gaan door andere metabolische routes in je lichaam. Ze kunnen versterk verschillende effecten hebben op honger, hormonen en de hoeveel calorieën die we verbranden. Volgens wetenschappelijke studie zijn dit de 20 voedingsmiddelen die het best geschikt zijn om af te slanken.

1. Eieren

Nieuwe studies tonen aan dat eieren geen nadelige invloed hebben op het je cholesterolgehalte. Ze zijn rijk aan eiwitten en gezonde vetten en je kan er een voldaan gevoel mee krijgen met een minimum aan calorieën.

2. Bladgroenten

Voorbeelden zijn boerenkool, spinazie, snijbieten en vele anderen. Het eten van bladgroenten is een ideale manier om het volume van uw maaltijd te verhogen zonder verhoging van de calorieën. Ze bevatten ook weinig koolhydraten, maar veel vezels. Bladgroenten zijn erg voedzaam en bevatten veel vitaminen, mineralen en antioxidanten.

3. Zalm

zalmZalm is geladen met hoogwaardige eiwitten, gezonde vetten en belangrijke voedingsstoffen. Het zorgt ook voor de broodnodige portie jodium. Die is belangrijk om het metabolisme optimaal te laten werken. Veel mensen nemen te weinig jodium op.

4. Kruisbloemige groenten

Onder meer broccoli, bloemkool, kool en spruitjes behoren tot de kruisbloemige groenten. Een combinatie van eiwitten, vezels en een lage energiedichtheid maken van deze soort het perfecte voedsel om gewicht te verliezen. Ze bevatten stoffen die kanker bestrijden.

5. Mager rundvlees en kipfilet

Verwerkt vlees is meestal ongezond, maar onverwerkt rood vlees verhoogt het risico op hart- en vaatziekten en diabetes niet. Mager rundvlees en kipfilet bevatten veel eiwitten en die zorgen ervoor dat je ’s avonds minder de neiging hebt om te grijpen naar allerlei ongezonde snacks.


(lees verder op de volgende pagina)