12 manieren om je overactieve brein te kalmeren

Terug rust in je hoofd.

Iedereen kent het wel: je hebt van die hectische periodes, je loopt achter jezelf aan en hebt eigenlijk nood aan rust. Je hersenen draaien op volle toeren en zelfs in bed blijf je woelen en nadenken. Een overactief brein duidt op een gebrek aan balans in je leven. Daarom reiken we je deze 12 tips aan om rustiger te worden.

1. Elimineer de slechte invloeden

Doe geen dingen die je blijvend ongelukkig maken. Schrap de slechte invloeden en doe wat je blij maakt. In het ergste geval kan dit ook gaan over je job of je relatie.

2. Geen TV

Hoe mensen tegenwoordig denken, wordt sterk gemanipuleerd door invloeden van televisie. We krijgen een ideaalbeeld voorgeschoteld dat niet bestaat. Wie geen TV kijkt, heeft de meest zuivere gedachten. Luisteren naar rustige muziek is wel aan te raden. Ook lezen is rustgevend.

mediteer3. Mediteren

Door te mediteren kan je de spanning in je lichaam loslaten. Focus op je ademhaling en het wordt stil en rustig in je hoofd.

4. Schuif je ego aan de kant

Wees wie je bent en niet wie de maatschappij verwacht dat je bent. Voel meer verbondenheid met andere mensen, hecht minder belang aan uiterlijk vertoon en materialisme.


(lees verder op de volgende pagina)