Vanaf nu mannen met een bierbuikje in onderbroekenreclame?

Waarom niet?!

Heb jij dit ook, vriend? Een soort van schaamtegevoel als je afgetrainde mannen zoals David Beckham of Cristiano Ronaldo trots ziet poseren voor één of ander merk van ondergoed? Doorgaans draai ik de bladzijde meteen om of zap ik snel door naar een andere post. Ik neem aan dat ik nogal zelfbewust door het leven ga, dus meet ik mezelf allesbehalve het figuur aan van deze adonissen, laat staan hun ondergoed. Ik vind Calvin KLEIN sowieso al een vernederende naam, als dít de vlag moet zijn die de lading van je onderbroek dekt!

Ik vraag me trouwens sterk af of zulke publiciteitsfoto’s niet averechts werken? Beroemde voetballers mogen dan wel model staan voor slipjes en er zelf miljoenen aan verdienen, zou het effect met doordeweekse jongens- en mannenlijven niet groter zijn? Jà, ik ben kieskeurig wat de aankoop van mijn onderbroeken aangaat. Maar ze moeten wel ‘lekker zitten’ en passen bij mijn figuur. Helaas kan je ermee niet naar het pashokje van een kledingzaak, dus meestal ben ik een desillusie rijker als ik nadien thuis voor de spiegel sta. En mijn jongeheer al evenzeer!

[related-posts]

Modefabrikant ‘Dove’ is een trendsetter op dit gebied. Al geruime tijd promoten ze hun dameslingerie met vrouwen die ze bij wijze van spreken uit de straat plukken. Waarom zouden ze nog topmodellen engageren voor een fotoshoot, als blijkt dat ‘gewone vrouwen’ hun omzet aanzienlijk doen stijgen? De Britse krant ‘The Sun’ ging een stap verder en vroeg zich af of deze praktijk ook voor mannen opgaat?  Ze riepen hun mannelijke lezers op om te poseren in hun onderbroek en er volgden dozijnen portfolio’s van mannen die zich gewillig en zelfs trots lieten fotograferen.


Of dit nu voor een ommekeer in de mannenmode gaat zorgen, is maar zeer de vraag. Blijkt immers dat niet de mannen maar de vrouwen beïnvloed worden door de onderbroekenreclame en dus is een ‘mooie, uitdagende slip’ ook hét cadeau bij uitstek dat een vrouw haar partner cadeau doet.