Het merendeel van de vrouwen vindt zichzelf niet mooi (genoeg)!

Cosmeticagigant Dove heeft briljante marketeers in dienst.

De jongste jaren pakt Dove regelmatig uit met reclameboodschappen die in feite zijn gebaseerd op een eenvoudig en vooral menselijk aspect: je bent mooier dan je denkt! De ziel van vrijwel elk Dove product is… zelfvertrouwen. En dat thema wordt bij hun campagnes gevisualiseerd op confronterende, werkzame wijze. De opnamekosten van zulke boodschappen zullen niet overdreven duur zijn, want geen topmodel maar de vrouw in de straat staat altijd centraal in hun spotjes. Dit is er een voorbeeld van:

Sinds kort gingen de marketeers nog een stap verder in hun denken en doen. Hun jongste campagne illustreert het grote verschil tussen het zelfbeeld dat vrouwen hebben en hoe anderen hen zien. Meer dan de helft van alle vrouwen wereldwijd geeft in diverse enquêtes aan dat zij veel negatiever en kritischer zijn over hun uiterlijk dan hun omgeving. Dit zijn bijna 700 miljoen vrouwen over de hele wereld die niet tevreden zijn over hun uiterlijk.

[related-posts]

Dove wil een wereld creëren waarin schoonheid een bron van zelfvertrouwen is en niet van angst. Om dit te illustreren heeft Dove een overtuigend sociaal experiment uitgevoerd. In al hun vestigingen creëerden ze twee toegangsdeuren: de ene voor vrouwen die zichzelf mooi vinden, de andere voor vrouwen die vinden dat aan hun uiterlijk nog flink wat kan gewerkt worden. Het resultaat is opmerkelijk! Bekijk het filmpje tot het einde en test jezelf.