PEKING EXPRESS: eindigt het avontuur hier voor het minst favoriete koppel of toch niet?

Gemene streken.

In de vierde aflevering van Peking Express ging het hard tegen hard bij sommige koppels. Een goede wedstrijd heeft een paar fanatiekelingen nodig en de programmamakers hebben die dit seizoen gevonden bij de Nederlandse tortelduifjes Awa (46) en August (26). Terwijl de rest van de deelnemers een gezonde portie competitiviteit probeert te combineren met het doorbrengen van een leuke tijd met de andere koppels, vochten Awa en August als twee chihuahua’s met geldingsdrang voor hun plaats in de wedstrijd.

Copyright: Q2

Hoe klef en lief ze voor elkaar zijn met hun voortdurend gezoen en liefkozerij, zo gehaaid zijn ‘de schatjes’ tegenover hun medekandidaten en de plaatselijke Vietnamezen. In vroegere afleveringen werd dat al een paar keer duidelijk. Denk maar aan dat moment waarop ze schaamteloos een wagen afpakten van Cedric en Brecht. Ook zullen wij niet vergeten hoe Awa een plaatselijke Vietnamese vrouw wilde omkopen met een mueslireep, om daarna bijna te gierig te zijn om die koek dan ook werkelijk te geven.

In de vierde aflevering minderde hun aanstellerij niet. Op een bepaald moment mogen de West-Vlaamse politieagentes Ann-Sophie & Laura meerijden met hetzelfde busje waar de tortelduifjes inzitten. Bij andere koppels is het al regelmatig gebeurd dat ze dezelfde lift kunnen versieren, maar Awa en August zagen dat niet zitten. “Flikker op”, was de exacte bewoording van Awa om de twee uit het busje te jagen. Toen de dames zich niet lieten doen en koppig bleven zitten, toonde August zijn lelijkste kant en slingerde rugzakken en meiden uit de wagen.

Gelukkig maakte karma daarna alles goed.

(lees verder op de volgende pagina)