Een creatieve manier van solliciteren

Vrouwen en mannen ‘TE KOOP’.

Wie via de zoekertjessite 2dehands.be nog een authentieke Leuvense stoof of een oude flipperkast op de kop wil tikken, zou zelf wel eens kunnen gaan flippen, wanneer ie plots oog in oog komt te staan met één of andere deerne die zichzelf te koop aanbiedt.

2ehands4

Judith Dillen (22) uit Antwerpen was het zat om een rist sollicitatiebrieven te schrijven, op zoek naar een nieuwe job. De meesten bleven immers onbeantwoord. Dus zocht ze naar andere manieren om zichzelf op de markt van werkzoekenden te gooien. Ze dropte een foto van zichzelf tussen alle andere tweedehandsspullen die te koop worden aangeboden op de zoekertjessite 2dehands.be en die bleek wonderwel aan te slaan.

2ehands2

Onder haar foto verscheen in amper een paar lijnen haar verzuchting: ‘Ik zoek werk. Hoogste bieder wint. Bieden mag vanaf 2.200 euro bruto per maand’. Deze originele aanpak leverde haar in één week tijd 50 e-mails op en de meeste potentiële werkgevers nemen haar advertentie heus wel ernstig op. Deze week handelt ze al een tiental sollicitatiegesprekken af.

Intussen deelde ze ook haar ‘zoekertje’ met vrienden en vriendinnen op Facebook en blijkt de trein pas echt vertrokken. In die mate dat ze zelfs uit het aanbod van jobs kan kièzen.

Het zal niemand verwonderen dat Judith in de eerste plaats zou kiezen voor een job in de creatieve sector!