Temptation Island: uitlachtelevisie in Twitter-tijdperk

Waarom blijven we kijken?

Akkoord, Temptation Island is verschrikkelijke televisie. Het programma is marginaal, belachelijk en beschamend oppervlakkig. Wat is dan de reden dat veel Vlamingen en Nederlanders gisteren met (niet zo) stiekem genot uitkeken naar de eerste aflevering van het nieuwe seizoen? Twitter, ongetwijfeld. In je eentje naar Temptation kijken, kan grappig zijn, maar heeft iets triestig. Het programma is nog geen tien minuten bezig en je vertrouwen in de mensheid is compleet verdwenen. “Dit zijn toch geen echte koppels, maar acteurs?”, vraag je jou af. Waar vinden ze anders die mensen? Wie gaat er nu in zijn onderbroek joggen, bijvoorbeeld? En wie denkt nu echt dat dit een goede relatietest is? Hoe moeilijk kan het zijn om elkaar negen dagen niet te bedriegen? Ga samen naar de Ikea, als je dan noodzakelijk je relatie wil testen.

Gelukkig is het glas halfvol in plaats van halfleeg of om het met de woorden van deelneemster Louise te zeggen: “Als je alles negatief bekijkt, ben je niet gelukkig.” Prachtig gezegd, Louise. Wanneer Temptation Island ons bijna deed twijfelen aan de intelligentie van het gehele menselijke ras, waren er gelukkig de kritische en hilarische opmerkingen van Twitter.

Toen verleidster Jill zichzelf met een gevat rijmpje voorstelde:



(lees verder op de volgende pagina)