‘De Mol’ Gilles Van Bouwel kiest voor opmerkelijke carrièreswitch

Meestersaboteur.

Gilles Van Bouwel won in het voorjaar van 2016 het vierde seizoen van De Mol, dat werd uitgezonden op VIER. De eerste drie seizoenen dateerden al van de periode 1998-2003 en liepen op de VRT. De 28-jarige Antwerpenaar maakte een goede indruk en dat is ook de beleidsmensen van zender VIER niet ontgaan. Van Bouwel geeft zijn job als brand manager bij Unilever op en kiest voor een carrière in de media. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Hij wordt redacteur bij productiehuis Woestijnvis en zal ook op het scherm verschijnen. Zo zal hij het mannelijke gezicht zijn in het showbizzmagazine Glammertime met verder Elodie Ouedraogo en Annelore De Donder. Ook Karen Damen deed bij de vorige editie mee, maar het is onduidelijk of zij opnieuw van de partij zal zijn.

Daarenboven is Gilles Van Bouwel ook nog eens gevraagd door Erik Van Looy om deel te nemen aan De Slimste Mens ter Wereld. Een ‘njet’ is waarschijnlijk geen optie voor Van Bouwel, omdat VIER nieuw eigen talent graag positief onder de aandacht plaats, zoals Lisa Smolders in het verleden. De kans dat hij na één aflevering eruit zal liggen, lijkt ons dan ook zéér klein.