Dit zijn de 5 meest gemaakte gezondheidsfouten!

Alles met mate…

Iedereen wil zo gezond mogelijk in het leven staan, en het liefst van al ook zo slank mogelijk. Helaas gaan er veel mensen volledig verkeerd te werk, of weten ze totaal niet hoe ze moeten beginnen aan een gezond leven… Met dit lijstje willen wij jullie helpen om grote fouten te voorkomen.

1. Volg geen extreme diëten!

belly-2473_960_720


Deze diëten zijn gefocust op gewichtsverlies op korte termijn, maar doen niets uit op lange termijn. In de meeste gevallen komt het gewicht er na verloop van tijd terug bij omdat je nu eenmaal snel vervalt in je oude eetpatroon. Daar blijft het echter niet bij, want naast het jojo-effect, zorgen zulke diëten voor een serieuze verstoring van je hormonenbalans en je bloedsuikerspiegel!

Wat moet je dan wel doen? Je eetpatroon aanpassen en kiezen voor gezondere maaltijden. Deze tips zullen je al aardig op weg helpen.

2. Sla geen maaltijden over!

food-1245685_960_720


Wanneer je een maaltijd overslaat, zal je lichaam overgaan op overlevingsmodus. Dit klinkt ongelofelijk overdreven, maar het is waar. Een tekort aan voeding zorgt ervoor dat je metabolisme trager werkt en je lichaam alles wat je toch eet, opslaat. Daardoor vermager je niet, maar zal je eerder verdikken.

Wat te doen: probeer om de 3 à 4 uur een kleine maaltijd te eten. Op die manier blijft je bloedsuikerspiegel in balans en voel je je de hele dag energiek; geen dipjes meer rond 11u! Je metabolisme zal ook sneller werken omdat je lichaam constant aan het verteren is!

(lees verder op de volgende pagina)