Eindelijk Colaflesje met joúw naam?

‘Share a Coke’ lanceert binnenkort meer dan 2.000 nieuwe voornamen.

Na de WK-hype zal Coca-Cola terug inhaken op haar campagne ‘Share a Coke’: het logo van de frisdrank vervangen door een populaire voornaam. Net als jij, heb ik vorig jaar vergeefs tussen de winkelrekken staan zoeken naar een ‘Frank’-flesje of tenminste naar één van de namen van mijn dierbaren. Mooi cadeautje, toch?

Achteraf bleek dat Coca-Cola ‘slechts’ 200 voornamen in omloop had. Ze waren gebaseerd op de meest voorkomende voornamen in maar liefst …70 landen! Dit gaan ze nu herzien: Coca-Cola zal haar collectie verrijken met meer dan 2.000 nieuwe voornamen. Met deze toevoeging zal ongeveer 90% van de Belgen zijn persoonlijk ‘naamflesje’ kunnen aanschaffen of tenminste delen met één van zijn vrienden/vriendinnen.

[related-posts]

Met het hele gedoe rond vreemde en dubbele voornamen wordt het voor het miljardenbedrijf wel erg moeilijk om iederéén te plezieren. Op den duur wordt dit anti-reclame en nú al komt men tot de vaststelling dat de campagne eigenlijk niet zo’n goed idee was.

Toch wil het bedrijf de meubels redden. Tijdens de komende zomermaanden zal een ‘Share a Coke’-bus het land doorkruisen, uitgerust met speciale labelmachines die ter plekke al jouw verlangens invullen. Of beter gezegd: ‘indrukken’.

Coca Cola op 19 juni in Brussel Centraal

En zeg maar dat Medialaan het gezegd heeft: deze service is compleet gratis!